Річний звіт про діяльність закладу
ЗВІТ
директора Комунального закладу
«Заклад дошкільної освіти «Журавлик» Вінницької міської ради»
за 2023-2024 навчальний рік перед педагогічним колективом, батьками та громадськістю
Звіт розроблений на підставі наказу МОН України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» з метою інформування про статутну діяльність ЗДО в 2020-2021 навчальному році.
Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти «Журавлик» Вінницької міської ради» знаходиться за адресою: с. Стадниця вул. Б. Хмельницького, 35, розрахований на 40 місць. У закладі функціонує 2 групи. Протягом 2023-2024 н.р. заклад відвідували 45 дітей. Комплектація груп: № 1 «Веселка» - 24 дитини, № 2 «Дзвіночки» - 21 дитина. Мова навчання – українська.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА
Зміст роботи закладу дошкільної освіти формувався відповідно до основних положень Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про захист дитинства». Вихователі в своїй роботі керувалися «Національною доктриною розвитку освіти в Україні», Базовим компонентом дошкільної освіти та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина».
Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми «Дитина», що забезпечувало всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту». Освітній процес у ЗДО здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за освітніми лініями розвитку.
За штатним розписом у закладі дошкільної освіти протягом 2023-2024 р. було усього посад – 12,15 штатних одиниць, 01 січня 2024 – 13,9. Фактично зайнятих – 12,9. Наявна вакансія вихователя. У ЗДО працює 12 осіб, з них педагогічних працівників – 6 та осіб обслуговуючого персоналу 7. На опалювальний сезон заклад поповнюється 2 кочегарами котельні. У цьому році вдалося заповнити вакансію сестри медичної. У складі педагогічного колективу: 1 директор, 2 вихователі, 1 асистент вихователя та 1 музичний керівник. Також працює керівник гуртка іноземної мови. За рівнем освіти: 4 педагоги мають вищу педагогічну освіту та 2 базову вищу педагогічну освіту. У 2023-2024 н.р. відбулися кадрові зміни у КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР», які суттєво омолодили склад педагогічного колективу. За стажем педагогічної діяльності: лише 1 педагог має стаж роботи понад 20 років, 1 педагог має стаж роботи понад 10 років, та 4 – стаж до 5 років. За рівнем кваліфікації: 1 педагог має І кваліфікаційну категорію, 1-ІІ кваліфікаційну категорію, всі інші мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» та «бакалавр».
Одним із основних напрямків роботи директора ЗДО є організація методичної роботи. В КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» вона має різні форми: атестація педагогів; педради; колективні перегляди; відкриті заняття; підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педагогів, робота методичного кабінету; семінари; консультації, семінари-практикуми та ін.
З метою підвищення фахової майстерності, задоволення професійних інтересів усі педагоги протягом 2023-2024 н. р. відвідували заходи, що організовувались та проводились Комунальною установою «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради», а саме: методичні об’єднання, школи передового досвіду, семінари, семінари-практикуми. Переважна більшість заходів проводилась в онлайн-режимах на платформах Мееt та Zoom. Відвідування методичних заходів сприяло творчому розвитку вихователів. На базі нашого закладу протягом навчального року не проводились міські семінари і м/о, проте систематичним залишилось проведення колективних переглядів, семінарів-практикумів та ін. форм роботи, детальніше на яких зупинимось далі.
В 2023-2024 навчальному році не проводилась атестація педагогів (відповідно Перспективного плану курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників). Розпочато курсову підготовку директора, вихователя та асистента вихователя.
Наступний напрямок діяльності керівника – організація освітнього процесу. З даного напрямку контролюю: дотримання вимог Базового компоненту та програми розвитку, планування освітньої роботи з дітьми, здійснення особистісно-орієнтованого підходу, контроль за проведенням занять та режимних процесів, використання інноваційних методик та ІКТ у роботі з дітьми, готовність дітей до навчання в школі, тощо.
Організація освітнього процесу протягом 2023-2024 н.р. була спрямована на реалізацію основних завдань закладу, при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи за попередній навчальний рік, можливості колективу. Також в освітній процес було внесено зміни, що пов’язано із введенням воєнного стану в Україні.
Враховуючи досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив продовжив свою діяльність над вирішенням проблеми: «Формування ранньої інтелектуалізації, оптимізація творчого, емоційного, морально-етичного потенціалу дітей дошкільного віку, побудова алгоритму партнерської взаємодії з родинами - як передумови становлення сучасної дитячої особистості».
З метою якісного розв’язання проблеми протягом 2023-2024 навчального року колектив ЗДО працював над вирішенням наступних завдань:
Даним завданням були підпорядковані: загальні збори (конференції): Відновлення роботи ЗДО в умовах воєнного стану!», «Родина і заклад дошкільної освіти – суспільні інститути фундаменту особистості дитини» семінар-практикум «Робота із дітьми із негативними емоційними проявами у поведінці», засідання педагогічних рад: «Сучасні підходи до організації роботи з формування навичок безпечної поведінки у дошкільників», «Використання інтерактивних технологій розвитку мовлення дітей дошкільного віку», під час яких вихователі, використовуючи різні форми роботи, вирішували такі важливі питання в дошкіллі як: безпечне середовище та здоров’язбережувальні заходи для вихованців у ЗДО та вдома, розвиток мовленнєвих компетенцій дітей, культура мовлення дорослого тощо.
Задля успішного проведення освітнього процесу в закладі, педагоги вивчали та використовували новітні технології, розробляли сучасні авторські проекти занять. В зв’язку із введенням воєнного стану із квітня 2022 року заклад перейшов на дистанційну форму роботи. Проте минулого року вдалося відремонтувати підвал, який ми використовуємо як найпростіше укриття. Тому від 05 жовтня 2023 року заклад відновив роботу в очному режимі. Відповідно до викликів сьогодення особливу увагу приділяли формуванню навичок учасників освітнього процесу в разі надзвичайних ситуацій, дотриманню БЖД і ОП, а також оздоровчій роботі в ЗДО, розвитку нестандартного (дивергентного) мислення, адаптаційним навичкам до сучасного середовища, навичкам практичного життя, розвитку комунікативно-мовленнєвої компетенції дітей.
Освітній процес здійснювався відповідно до Базового компоненту та Програми розвитку дітей «Дитина». Освітній роботі приділялась значна увага, що підтверджують цілеспрямоване систематичне планування, проведення занять педагогами на досить високому рівні, відкриті заняття та підсумкові колективні перегляди. Протягом звітного року в ЗДО проведено ряд колективних переглядів, що охопили різні розділи програми, проте не всі із запланованих.
Досить активною була робота педагогів за темами патріотичного виховання та виховання безпечної поведінки.
Гурткова робота
Зберігався високий професійний рівень роботи в закладі щодо навчання дітей англійській мові (керівник гуртка Мороз А.С.). Заняття гуртка розроблялись та проводились на основі варіативної частини програми «Дитина» з використанням парціальної програми Шкваріної Т.М. «Англійська мова для дітей дошкільного віку», та за підсумками навчального року показали високий результат.
Оздоровча робота
Велике значення приділялось оздоровчій роботі з дітьми, яка представлена такими формами: фізкультурні заняття, заняття на свіжому повітрі, загартування, ранкові зарядки, гімнастики пробудження, піші переходи, прогулянки, проведення спортивних свят та розваг та ін.
БЖД та ОП
Також в закладі проводилась планомірна систематична робота з усіма учасниками освітнього процесу щодо безпечної поведінки у разі надзвичайних ситуацій, повітряних тривог, евакуацій, та інших небезпек в умовах воєнного стану.
УЧАСТЬ В МІСЬКИХ ЗАХОДАХ
У 2023-2024 році ЗДО брав участь у заходах, що організовувалися та проводилися Департаментом освіти та КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників ВМР».
Протягом 2023-2024 н.р. через недостатню укомплектованість закладу педагогічними кадрами було проведено частину запланованих майстер-класів для дітей і батьків, зокрема майстер клас із декупажу великодніх яєць.
СВЯТА та РОЗВАГИ
Різноманітними, цікавими та змістовними залишились свята та розваги, переважна більшість була проведена на достатньому та високому рівнях. Найбільш вдалими були: «Кав’ярня «Осінні смаколики»», «Козацькому роду нема переводу», «Новорічний переполох», «Родина – серце України», «Дитсадочок наш прощай!»
З метою вирішення основних завдань, що ставилися перед колективом на 2023-2024 навчальний рік, проведено 80,7 % із запланованих заходів. Результати анкетувань педагогів засвідчили дієвість вибраних форм роботи та тематики проблем, реалізацію яких було забезпечено завдяки активності всіх педагогів, толерантному спілкуванню, взаємодії адміністрації та вихователів, колективному виробленні рішень та контролю за їх виконанням.
Різноманітними, цікавими та змістовними залишились свята та розваги.. Найбільш вдалими були: «Кав’ярня «Осінні смаколики»», ««Кольорова дискотека»», «Різдвяна казка», «Весняний подарунок», випуск-квест «Дитсадочок наш прощай!». Слід відмітити свято «Дня народження садочка» та випускне свято «Дитсадочок наш, прощай», які пройшли на надзвичайно високому рівні в радісній атмосфері, чого з огляду на воєнний стан, так не вистачає і дітям, і дорослим.
Майже всі члени педагогічного колективу ЗДО брали участь у роботі школи молодого вихователя. Це стало своєрідним стимулом у підвищенні рівня професійної компетентності як молодих, так і досвідчених педагогів, адже протягом навчального року продовжилась традиція на відкриті заходи запрошувати всіх педагогів ЗДО.
Протягом звітного року в ЗДО було проведено цілий ряд консультацій для педагогів з метою покращення здійснення освітнього процесу, організовано роботу методичного кабінету.
З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, для прогнозування мережі закладу дошкільної освіти, відповідно до освітніх запитів населення та створення умов для здобуття громадянами дошкільної освіти за КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» визначена та закріплена територія обслуговування. На закріпленій території обслуговування, згідно з проведеним у червні 2024 року обліком, станом на 01.06.2024 р. проживає 82 дитини віком від 0 до 6 років. Дані щодо обліку дітей дошкільного віку оновлюються 1 раз на 6 місяців.
Із загальної кількості дітей віком від 0 до 6 років суспільною дошкільною освітою охоплено 56 % дітей від 0 до 6 років. У порівнянні з минулим роком кількість охоплених дошкільною освітою дітей збільшилась на 14 %. Причинами цього є наступні фактори:
На території с. Стадниця проживає 57 дітей, віком від 3 до 6 років. Діти від 3 до 6-річного віку охоплені освітою в дошкільному закладі на 80 %.
Щодо дітей 5-6(7)-річного віку, вони були охоплені дошкільною освітою в ЗДО на 93 %.
ОХОПЛЕННЯ ДІТЕЙ 5-РІЧНОГО ВІКУ ДОШКІЛЬНОЮ ОСВІТОЮ
Належна увага в закладі приділялась і охопленню дошкільною освітою 5(6)-річних дітей. Так, на території села, станом на 01.01.2022 р. проживає 17 дітей 5(6)-річного віку. З них протягом 2023-2024 н.р. відвідували КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» - 15 дітей (2 – в онлайн форматі), 1 дитина відвідувала заклади м. Вінниця, 1 дитина отримувала дошкільну освіту в сім’ї.
РОБОТА ЩОДО НАСТУПНОСТІ МІЖ КЗ «ЗДО «ЖУРАВЛИК» ВМР» ТА СТАДНИЦЬКОЮ ГІМНАЗІЄЮ
В 2023-2024 н.р. відмічено низьку результативність співпраці ЗДО зі Стадницькою гімназією. Не проводилась відповідна робота щодо взаємовідвідування уроків у першому класі та занять у старшій групі ЗДО педагогами у з в’язку з безпековими обмеженнями. Проте слід відмітити, що між КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» та Стадницькою гімназією було укладено Угоду про співробітництво та проведено деякі спільні методичні заходи з педагогами, зокрема онлайн-нарада «Педагоги і батьки – творчий тандем». В закладі дошкільної освіти створено інформаційно-педагогічну бібліотеку щодо навчання дітей в школі.
Педагогами старшої групи проведено активну роботу по підготовці дітей до навчання в школі. Встановлено, що у дітей сформована як психологічна, так і фізична та розумова готовність.
Рівень засвоєння дітьми програмових вимог
Результати моніторингу рівня розвитку вихованців закладу за минулий навчальний рік свідчать, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконав завдання, висунуті Базовим Компонентом дошкільної освіти та нормативними документами. В закладі простежується тенденція до збільшення кількості дітей з достатнім та високим рівнем розвитку. За результатами моніторингу засвоєння знань дітьми старшої групи було отримано наступні результати:
Враховуючи усі дані про рівні знань по розділах програми середні показники виглядають наступним чином: високий рівень – 9 дітей, достатній рівень - 4 дітей.
Протягом 2023-2024 н.р. до навчання в школі було підготовлено 13 вихованців. Серед них: низький 0 (0%), середній –0 (0 %), достатній –4 (31 %) та високий – 9 (69 %).
Окреслилась позитивна динаміка і щодо психологічної готовності дітей до школи. Аналіз психологічної готовності до школи показав, що:
СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ
Одним із важливих напрямів роботи керівника є співпраця з батьками. В ЗДО проводяться наступні форми роботи: конференції, збори, круглі столи, консультації, майстер-класи, та ін.
Спільним проблемам виховання дітей були присвячені не лише батьківські збори, а й загально-садові конференції «Відновлення роботи ЗДО в умовах воєнного стану!», «Родина і заклад дошкільної освіти – суспільні інститути фундаменту особистості дитини»
Протягом року батьки вихованців систематично залучались і до спільної творчої роботи з дітьми, яка організовувалась в офлайн режимі. Серед великої кількості проведених заходів варто відмітити наступні:
Батьки обох груп долучились до загально садових акцій «Кришку на пташку» та «Допоможемо ЗСУ», які тривають і досі.
Протягом 2023-2024 н.р. відбувалось активне залучення батьків до участі не лише в освітньому процесі, а й функціонуванні закладу в цілому, адже складно освітнім закладам в сучасних умовах обійтись без батьківської допомоги, тому продовжуємо організовувати спільні заходи, суботники, змушені активно залучати батьків до господарської діяльності. Від себе особисто та від колективу ЗДО висловлюю подяку нашим батькам за допомогу та активну участь в житті закладу: забезпечення ЗДО художньою літературою (Рачок Л., Люлька А.); порізка дров (дідусь Ящука Тарасика, братик Герасимчук Софійки, татусеві Губаря Дмитрика, тато Михайлика Мацюка, дідусь Марічки Богатчук, дідусь та бабуся Артема Костика, дідусь Іринки Запаринюк), ремонт сантехніки (Мірець В.), пошиття штор та костюму Миколая (Дзигаленко Ю., бабуся Дацентко Валентина), спорудження захисного укриття для генератора (Губар А, Бондарчук В., Черниш А., Збавитель Т.), ремонт стелі в приміщенні санвузла групи «Дзвіночки» (татуся Ковальчука Назара та Шляхитнюка Данила). Вдячні родинам Ілик Соломійки, Збавитель Наталки, Губар Дмитрика, Дзигаленків Макара та Захара за систематичну допомогу щодо транспортних перевезень: доставка дезінфікуючих, господарських товарів, канцтоварів, іграшок, матеріалів для ремонтних робіт, атрибутів до різноманітних заходів в ЗДО.
Вдячні за активну співпрацю, розуміння, допомогу нашим членам батьківських комітетів, які продуктивно працювали протягом звітного року під керівництвом голів БК Мірець О., Черниш Т..
Протягом навчального року батьки дітей, які відвідують ЗДО оцінювали роботу закладу. Більшість батьків вихованців відзначали, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; батькам подобається стиль спілкування педагогів, які працюють із дітьми (85,6 %) та їх ставлення до дітей; 78,9 % членів сімей вихованців із задоволенням та зацікавленням спілкуються з педагогами; умови, створені для розвитку, навчання і виховання дітей, оцінюють позитивно.
Підводячи підсумки слід відмітити, що КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» має необхідні умови для вирішення освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів, групи оснащені обладнанням та матеріалами, іграшками. Під час літнього періоду з метою відкриття ЗДО та функціонування в офлайн-форматі.
АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКА РОБОТА
Протягом 2023-2024 навчального року проведено ряд заходів, направлених на покращення умов перебування дітей в ЗДО:
Також за сприяння родини Рачків заклад поповнено цікавими сучасними книгами та завдяки підприємцям Іликам Ларисі та Миколі у закладі з'явилось нове спортивне обладнання – балансири для зміцнення здоров'я наших діток.
СПІВПРАЦЯ З ГРОМАДСЬКИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ ТА ФОНДАМИ
Протягом 2023-2024 н.р. працівники закладу дошкільної освіти активно співпрацювали із громадськими організаціями та фондами. Працівники закладу та батьки вихованців неодноразово приймали участь в акціях допомоги захисникам ЗСУ, перераховували кошти в Благодійний фонд допомоги армії «Повернись живим» та в усіх зборах для односельців, що служать в лавах ЗСУ ін. Практично всі працівники ЗДО займались волонтерською діяльністю, були задіяні в громадських роботах, які проводились для допомоги ЗСУ: плели маскувальні сітки, готували страви для бійців тероборони та ЗСУ, збирали, сортували та надавали гуманітарну допомогу переселенцям із східних регіонів країни, тощо.
ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ В ЗДО
Організація харчування дітей в КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» здійснювалася на підставі Законів України «Про освіту» ст. 25, «Про дошкільну освіту» ст. 35, «Про безпечність та якість харчових продуктів», «Про охорону дитинства», «Про дитяче харчування», «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» №1591 від 22.11.2004р., згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2013 за №298/227 та інших нормативних документів.
Адміністрацією закладу здійснювався систематичний контроль за організацією харчування, що давало змогу оцінити стан харчування та порівняти його з попередніми роками.
В ЗДО організоване трьохразове харчування при 10,5 годинному перебуванні дітей. В закладі наявні необхідні приміщення для проведення потокового технологічного процесу обробки продуктів харчування (кухня, приміщення для миття та зберігання посуду, комора для зберігання сухих продуктів); забезпечений ЗДО проточною гарячою та холодною водою; харчоблок має відповідне технологічне обладнання, яке знаходиться в робочому стані, незважаючи на закінчення термінів експлуатації: плити, холодильне обладнання, кухонний посуд. У 2024 році харчоблок закладу поповнився новими виробничими столами у кількості 4 штук, які відповідають усім вимогам якості. На перспективу планується здійснити ремонт приміщень харчоблоку, закупити додаткове обладнання, зокрема електричні плити, поновити посуд. В заклад придбано пароконвектомат, проте ще не проведено роботи по його встановлення та підключенню. Приміщення кухні утримується в належному санітарно-гігієнічному стані, графіки прибирання харчоблоку виконуються. Працівники кухні (Поліщук Л.В., Губар Ю.А., Кучерява Л.В.) своєчасно здійснюють медичні обстеження та перевірку знань з санмінімуму, що контролюється директором ЗДО, завідувачем господарством та працівниками Держпродспоживслужби.
Доставка продовольчої сировини та продуктів харчування відбувається спеціальним автотранспортом представниками торгових фірм:
Постачальник |
найменування |
Іщук Ярослав Віталійович |
какао |
Іщук Ярослав Віталійович |
картопля, квасоля, горох, сочевиця |
Іщук Ярослав Віталійович |
квасина, сухофрукти |
ТОВ "Вінпроплюс" |
кефір,сметана |
Злиденна Ірина Олександрівна |
крупи, борошно |
Іщук Ярослав Віталійович |
макарони |
Злиденна Ірина Олександрівна |
крохмаль, манка |
ТОВ "Вінпроплюс" |
масло |
ТОВ "Вінпроплюс" |
молоко |
Чайка Сергій Павлович |
м'ясо |
Продан Марія Павлівна |
овочі |
Злиденна Ірина Олександрівна |
олія |
Ворона Ірина Леонідівна |
риба |
ТОВ "Вінпроплюс" |
сири |
Злиденна Ірина Олександрівна |
сік |
Злиденна Ірина Олександрівна |
сіль |
Іщук Ярослав Віталійович |
сухарі панірувальні |
ТОВ "Наш Хліб Вінниця" |
хліб |
Злиденна Ірина Олександрівна |
цукор |
Іщук Ярослав Віталійович |
чай каркаде |
Злиденна Ірина Олександрівна |
яйця |
Якість отриманих продуктів харчування та наявність супровідних документів (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо,) контролюються.
В закладі створені та постійно підтримуються безпечні умови організації харчування та забезпечення санітарно-епідеміологічного режиму. Приготування страв здійснюється на основі картотеки, з урахуванням примірного двотижневого меню, яке змінюється та оновлюється щоквартально. Розподіл їжі за калорійністю протягом дня відповідає нормам. Об'єм їжі відповідає віку дітей.
Працівниками ЗДО виконуються санітарно-гігієнічні вимоги щодо утримання приміщень харчоблоку, терміни зберігання і реалізації продуктів харчування, правила та технологія приготування страв.
Адміністрацією ЗДО та кухарем Поліщук Л.В. розроблено нове Перспективне меню, технологічні картки та введено в раціон дітей велика кількість нових страв.
Проаналізувавши накопичувальні відомості та виконання норм харчування з розрахунку фактичного споживання продуктів за основними життєво необхідними видами слід відмітити, що середній показник виконання норм у 2024 році майже не змінився і становить 78,3 %.
Щодо аналізу виконання норм харчування слід зазначити, що виконання норм по забезпеченню дітей має наступні показники: рибою – 90 %, курячим м’ясом 68%, сиром твердим – 70,1% , маслом – 77 %, овочами – 69 % та фруктами – 82 %. Норми виконуються в значній мірі по забезпеченню дітей: крупами, бобовими, макаронними виробами – 98 %, олією – 100%, хлібом – 95 %. Залишається недостатньою в раціоні кількість м’яса яловичого.
Відповідно до рішення виконкому Вінницької міської ради плата за харчування дітей в КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР» затверджена з 01.01.2024 р. в розмірі 64 гривень на день для дітей віком 4-6 (7) років та 48 гривень на день для дітей віком 0-4 років. Батьківська плата становить 50% від вартості харчування 1 дитини в день.
СОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА ПІЛЬГОВИКІВ
В 2023-2024 н.р. в закладі дотримувались вимог чинного законодавства та надавалась соціальна підтримка сім’ям пільгових категорій, зокрема, щодо нарахування батьківської плати дітям пільгової категорії. В ЗДО перебувають діти, які мають право на пільги, встановлені державою. У 2024 році таких дітей - 15, з них 3 дітей з багатодітних родин, батьки яких сплачують 50% від розміру батьківської плати, та 11 - діти учасників АТО, батьки яких звільнені від сплати за харчування за рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради та 1 дитина теж звільнена від сплати за харчування у зв’язку з наявністю довідки з Департаменту соціальної політики.
З метою визначення рівня та вдосконалення освітнього процесу адміністрацією ЗДО були охоплені контролем усі суттєві питання. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування освітнього процесу, готовністю вихователів та інших спеціалістів до робочого дня та за якістю підготовки до запланованих Річним планом заходів.
Згідно річного Плану роботи проведено не всі заплановані заходи контролю і керівництва освітнім процесом. Контролювались та аналізувались готовність вікових груп до начального року, планування освітньої роботи, організація режимних процесів протягом дня, стан ведення документації, створення умов для здійснення освітнього процесу, дотримання режиму дня; вивчався рівень впровадження програми розвитку «Дитина», робота педагогів з формування в дітей навиків з ОБЖД, стан виховання культурно-гігієнічних навичок тощо. Детально вивчався стан освітньої роботи з фізичного розвитку дітей дошкільного віку. Реалії сьогодення внесли корективи і щодо контролю, зокрема, здійснювався контроль керівником ЗДО за організацією та проведенням освітньої роботи педагогами в онлайн формі: заняття, консультації, бесіди, робота з батьками. Особливе значення приділялось контролю роботи щодо формуванням безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях, під час повітряних тривог, тощо.
Тематична перевірка в закладі була присвячена організації роботи педагогів з організації безпечного простору. Результати вивчення висвітлювались на педагогічних радах та наказах по ЗДО. В ході перевірок відмічено системний підхід вихователів щодо проведення освітньої роботи з безпечної поведінки дітьми та організації безпечного середовища в закладі та родинному колі.
На належному рівні в обох групах проходила організація виставок дитячих малюнків, фотовиставок, флешмобів, конкурсів, що сприяла прояву активності та творчості дітей і батьків.
Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ЗДО, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестуються. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло підвищенню їх самооцінки.
Перед початком нового навчального року перед колективом ЗДО стоять нові виклики сьогодення: створення безпечного середовища в умовах пандемії та воєнного стану; цифровізація освітнього середовища та надання якісних освітніх послуг під час воєнного стану: удосконалення роботи в дистанційній формі, вивчення та освоєння освітніх платформ, створення відеозанять, формування вмінь локалізації освітнього процесу на одній платформі, активне залучення батьків до освітнього процесу, тощо.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що діяльність закладу була комплексною, систематичною, цілеспрямованою, здійснювалась відповідно вимог чинного законодавства.
Серед основних проблем КЗ «ЗДО «Журавлик» ВМР», які постають перед директором та потребують вирішення в 2023-2024 н.р. наступні:
Головною метою ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.
Діяльність закладу згідно Статуту направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Колектив ЗДО налаштований в новому навчальному році на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій.
Виношу подяку всім працівникам ЗДО та батькам вихованців, які не байдужі до життя нашого закладу, приймають активну участь в у різноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку і можливість реалізації наших ідей.
Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками та громадськістю.